menu

Octavia Hill mendedikasikan hidupnya untuk berjuang untuk perubahan sosial dan warisannya hidup lebih dari satu abad selepas kematiannya

Oleh Nina Steele

Jika anda seorang pejalan kaki biasa di bukit-bukit surrey, kemungkinan anda telah menjelajahi laluan Octavia Hill, yang sebagai namanya menunjukkan, didedikasikan kepada aktivis sosial Octavia Hill (3 Disember 1838 - 13 Ogos 1912). Hill, yang tidak pernah berkahwin dan tidak mempunyai anak, mendedikasikan hidupnya untuk membawa perubahan sosial di Britain, di kedua-dua perumahan sosial bagi mereka yang berpendapatan rendah dan kempen seumur hidupnya untuk melindungi ruang hijau dari pemaju. Dia adalah salah seorang ahli pengasas National Trust.

Kepentingan Octavia Hill dalam membantu golongan miskin adalah sesuatu yang dia warisi dari sisi ibunya keluarga. Sesungguhnya datuknya, Thomas Southwood Smith adalah "pembaharuan kesihatan dan kebajikan" dengan minat khusus dalam perumahan untuk golongan miskin. Sebagai kehidupan Octavia hidup kebanyakannya semasa zaman Victoria, terkenal kerana keadaan yang mengerikan di mana banyak orang miskin hidup, semangatnya untuk membawa perubahan kepada penyediaan perumahan sosial sangat diperlukan, untuk mengatakan paling sedikit.

Komitmennya untuk memperbaiki kehidupan golongan miskin dapat digambarkan sebagai holistik, di dalamnya, ia jauh melebihi perumahan. Sebagai contoh, dia mengambil minat dalam kehidupan orang-orang yang menyewa harta di bawah pengurusannya dan mahu mereka menikmati jenis kehidupan yang ada pada mereka yang lebih beruntung. Ia adalah untuk itu bahawa dia berjuang untuk mempunyai beberapa ruang dibuat ruang awam, di luar jangkauan pemaju. Dia dikatakan "berkempen keras terhadap bangunan di kawasan hutan pinggir bandar yang sedia ada, dan membantu menyelamatkan Hampstead Heath dan Parlimen Hill Fields dari pembangunan". Dia juga dikatakan "yang pertama menggunakan istilah Green Belt untuk kawasan pedalaman yang dilindungi di sekitar London".

Hasratnya untuk memastikan bahawa orang biasa boleh menikmati harta rampasan alam semula jadi, yang membawa beliau dan dua rakan sekutu lain, Hardwicke Rawnsley dan Robert Hunter untuk menemui Amanah Negara pada Januari12, 1895. Dengan keanggotaan lebih dari 5 juta dan amal yang paling diiktiraf di tanah itu, Amanah Nasional sangat tertanam dalam budaya Inggeris.

Sebagai pembaharu sosial, pencapaian Octavia Hill tidak dapat dilebih-lebihkan. Hasratnya yang mendalam untuk memperjuangkan hak orang biasa telah memberi inspirasi kepada orang lain, termasuk mereka yang berkuasa untuk berbuat lebih banyak untuk golongan miskin. Hari ini, terima kasih kepada wawasannya, berjuta-juta kita dapat menikmati jalan-jalan di beberapa tanah yang dimiliki oleh National Trust. Tanah yang, tanpa penglihatan itu, mungkin berakhir dengan tangan persendirian. Dia juga dikenali hari ini sebagai perintis dalam cara dia berusaha untuk membantu golongan miskin. Kepercayaan beliau bahawa orang miskin patut digalakkan untuk menjadi berdikari, berbanding dengan bergantung sepenuhnya kepada pemberian, kini dilihat di banyak pihak sebagai pendekatan yang masuk akal dan lebih praktikal dalam memerangi kemiskinan.

Cakap Fikiran

Pusat Kecantikan Privasi

Ketat Diperlukan

Kuki yang diperlukan untuk tapak berfungsi dengan betul.

GDPR

prestasi

Ini digunakan untuk mengesan maklumat pengguna dan mengesan masalah yang berpotensi. Ini membantu kami meningkatkan perkhidmatan kami dengan menyediakan data analisis mengenai bagaimana pengguna menggunakan laman web ini.

_ga, _gid, _gat
c_user

Pengiklanan

Kuki ini digunakan untuk memberi anda maklumat berguna berdasarkan data pelayar terkini.

IDE
IDE