menu

Kisah menakjubkan Alice Barker

Oleh Nina Steele

Alice Barker hidup pada umur tua 103. Dia tidak mempunyai anak. Dia menjadi terkenal di dunia selepas video beliau dalam perdana beliau, sebagai penari semasa Renaissance Harlem, telah dijadikan awam di 2014. Rakan-rakannya menghabiskan masa bertahun-tahun untuk mencari video, dan kegembiraan Alice pada menonton dirinya melakukan sangat bergerak. Menari adalah yang paling dinikmati olehnya. Ketika ditanya berapa lama dia menjadi penari, dia menjawab: "Itu yang saya lakukan". Dia terus berkata: "Saya pernah berkata kepada diri sendiri, saya dibayar untuk melakukan sesuatu yang saya suka lakukan, dan saya akan melakukannya secara percuma, kerana ia hanya merasa baik melakukannya".

Cintanya menari jauh mendalam. Ia kembali sepanjang perjalanan ketika dia masih kecil. Sebagai salah seorang rakannya meletakkannya, menari dalam DNAnya. Alice menceritakan kisah yang indah meringkaskan kecintaannya sepanjang hayatnya menari. Dia berkata: "Ibu saya memberitahu saya dia sedang bersedia untuk mandi saya, dan di sudut, adalah bermain band. Dia terlupa sesuatu, dan dia pulang ke rumah untuk mendapatkannya. Apabila dia keluar, saya hilang. Saya berada di sana telanjang, hanya menari ".

Tahun-tahun terakhir Alice dibelanjakan dalam a penjagaan rumah. Sehingga itu, dia masih berhubung dengan beberapa rakan tariannya yang lama. Melangkah ke rumah penjagaan bermakna kehilangan hubungan dengan beberapa kawan lama. Syukurlah, dia dapat menghidupkan semula persahabatan lama, apabila kisahnya menjadi umum.

Kemasyhuran yang baru ditemui itu bermakna bahawa tahun-tahun terakhir beliau tidak pernah membosankan. Video yang menceritakan kisah hidupnya telah dilihat lebih dari 19 juta kali di youtube. Bukan itu sahaja, dia menerima surat daripada Obamas apabila dia bertukar 103. Menjadi seorang selebriti bermakna dia menerima surat peminat dari orang di seluruh dunia. Mesej-mesej itu sangat baik dan menyentuh. Satu mesej, dihantar beberapa minggu sebelum kematiannya, merumuskan kesan kesan hidupnya kepada mereka yang menemuinya. Mesej tersebut dibaca: "Dear Ms.Barker: Saya mula-mula melihat video youtube anda pada hari Jumaat Feb. 19, 2016. Saya tersentuh. Saya menontonnya berulang kali dan setiap kali saya mendapat begitu emosi, saya mula menangis. Untuk melihat kegembiraan yang datang kepada anda ketika anda melihat "suara" anda, membawa kegembiraan kepada orang lain. Anda mengingatkan saya tentang ibu tahun 92 saya sendiri. Saya mempunyai banyak kasih sayang dan menghormati orang dewasa yang lebih tua kerana mereka adalah sejarah hidup. Semoga Tuhan memberkati dan menjadikan kamu Cik Barker ". Alice meninggal pada April 6, 2016.

Cakap Fikiran