menu

Pilgrim Keamanan mendapati tujuan hidupnya dan bersedia mengorbankan segala-galanya untuknya

Oleh Nina Steele

Di 1953, Pilgrim Keamanan (lahir Mildred Norman), membuat keputusan bahawa kebanyakan orang akan mendapati hanya gila. Dia memilih untuk meninggalkan kehidupannya yang selesa dan berjalan menuju keamanan di seluruh Amerika Syarikat. Dia adalah 44. Pada masa kematiannya di 1981, dia telah berjalan selama 28 tahun! Rasa tujuan mendalam yang dia rasa untuk menjadikan dunia tempat yang lebih baik, bermakna dia tidak takut untuk membuat apa-apa pengorbanan yang diperlukan untuk mencapai matlamatnya.

Nah sebelum menjadi Peziarah Keamanan, dia sudah menunjukkan tanda-tanda yang sangat tidak konvensional. Sesungguhnya, pada masa wanita dijangka hidup dalam kehidupan konvensional dengan berkahwin dan mempunyai anak, walaupun dia memang terdahulu, dia memilih untuk tidak mempunyai anak. Ia adalah pilihan suaminya tidak berkongsi.

Walaupun dia dan suaminya berfikir secara berbeza mengenai memulakan keluarga, perkahwinan itu dilakukan, walaupun tidak lama. Satu lagi perselisihan utama akan berubah menjadi jerami terakhir. Sebagai seorang yang sangat menentang perang, Pilgrim Keamanan berusaha keras untuk meyakinkan suaminya untuk menentang pihak berkuasa apabila dia digubal untuk bertempur dalam Perang Dunia II, walaupun itu bermakna dia dihantar ke penjara. Setakat yang dia bimbang, dia akan dipenjarakan adalah pilihan yang jauh lebih baik daripada dia akan berperang. Dia menafikan hasratnya dan menyertai tentera. Selagi dia berada di dalam tentera, dia tidak mahu melakukan apa-apa kepadanya, yang akhirnya menyebabkan perceraian mereka di 1946.

Menjelaskan peristiwa perubahan kehidupan yang membawa kepada beliau menjadi Peziarah Keamanan, dia berkata: "Daripada perasaan yang mendalam mencari cara hidup yang bermakna, saya mula berjalan satu malam melalui hutan, dengan perasaan bahawa saya akan terus berjalan sehingga saya dapati apa Saya sedang mencari. Dan selepas saya berjalan hampir sepanjang malam, saya keluar ke penjelasan di mana cahaya bulan menyala. Dan saya mendapati diri saya berkata 'Jika anda boleh menggunakan saya untuk apa-apa, sila gunakan saya'. Dan saya mendapati perasaan saya, 'sini saya. Ambil semua saya. Gunakan saya seperti yang anda kehendaki. Saya tidak menahan apa-apa '. Dan sudah tentu, saya rasa saya telah menemui apa yang saya cari. Saya mengalami kesediaan yang lengkap, tanpa sebarang tempahan, untuk memberikan hidup saya kepada sesuatu yang melebihi saya ". Ini adalah dia kebangkitan rohani.

Pada masa kematiannya dalam kemalangan kereta pada bulan Julai 7th 1981, berusia 72, dia berjalan jauh lebih dari 25,000 miles. Dengan pencapaian yang luar biasa seperti kepunyaannya, tidak perlu dikatakan bahawa warisannya kekal hingga ke hari ini. Malah, penemuan saya sendiri adalah melalui pengguna laman web ini, seorang wanita, yang kehidupannya telah disentuh. Dia menghantar saya e-mel pada Mac 9 tahun ini dengan pautan ke sebuah video mengenai kehidupan Keamanan. Dia fikir cerita beliau menjamin artikel di laman web ini. Dan apa cerita itu!

Cakap Fikiran